Randevulu Sanal Sıra Sistemi

29 Temmuz 2020

   


Randevulu Sanal Sıra Sistemi (RSS) projesi 180 Günlük İcraat Programları kapsamında Bakanlığımızın Cumhurbaşkanlığı’nca takip edilen 17 eyleminden birisidir.

1. RSS Sistemi Nedir?
Randevulu Sanal Sıra Sistemi, sürücülerin;
 

 
üzerinden belirleyebilecekleri tarihte ve ilgili gümrük müdürlüklerince sistemde tanımlanabilen zaman dilimleri içerisinden seçtikleri saatte randevu almaları ve bu randevu saatine göre gümrük kapısına ilerlemeleri esasına dayanmaktadır.
 
Sistem, randevu saatine ve randevu sahibine ilişkin bilgileri içeren ve sistem içerisinde üretilen karekod kullanılarak TIR Parkı üzerinden ülkeden çıkış yapmak üzere Gümrük Kapısına geçilmesi suretiyle işlemektedir.
 
Bahse konu yazılım, yük ve araç özelliklerine göre öncelik tanıma algoritmasına sahip olup, sırası gelen araca ilişkin bilgiler hem saha içerisine kurulacak led bilgilendirme tabelalarına yansıyacak hem de sürücü cep telefonlarına bildirim ve kısa mesaj olarak gönderilecektir. Aldığı karekodunu kaybeden veya mobil cihazı arızalanan sürücüler ise TIR Parkı içerisinde bulunan kiosklardan randevusunun veya karekodunun çıktısını alarak işlemine devam edecektir.
 
2.Sistemin Faydaları Nelerdir?
 
RSS;
- Araçların terminal girişinde ve içerisinde geçirdiği zaman ve bekleme süresini kısaltan,
- Sürücülerin Gümrük Kapısından ne zaman geçebileceklerini yaklaşık olarak öngörmesini sağlayan,
- TIR kuyruklarını minimize etmeyi amaçlayan,
- Tamamen dijital ortamda hızlı sıra yönetimini temin eden,
 
- Etkin Gümrük Kapısı Yönetimini benimseyen,
- 8 dilde hizmet verecek şekilde tasarlanmış,
- Kullanıcı dostu,
 
Çoklu uygulamalardan (web, mobil, kiosk) erişilebilen bir uygulamadır.
 
3. Uygulamaya Başlama
 
Sistem Kapıkule Gümrük Kapısı’nda 13 Temmuz 2020 tarihi itibariyle pilot olarak devreye alınmıştır. 1 ay sürecek pilot uygulamanın ardından Kapıkule Gümrük Kapısı’nda bütün firmalar işlemler itibariyle devreye alınacaktır. Akabinde Hamzabeyli ve Karkamış Gümrük Kapılarında çalışmalara başlanacaktır. 
4. Kullanım Kılavuzu
Sistemin nasıl kullanılacağına ilişkin kullanım kılavuzları hazırlanmıştır. Kılavuzlarda yer alan adımların takip edilmesi karşılaşılabilecek sorunların azalmasında önemli rol oynayacaktır. 3 farklı alanda tasarlanan kullanım kılavuzlarına aşağıda yer verilmiştir:
 
•          Web Kullanım Kılavuzu
•          Mobil Kullanım Kılavuzu
•          Web Sesli Video
 
5. Uygulama ile ilgili yaşanabilecek aksaklıklar ve olası taleplere ilişkin hususlar
 
RSS Uygulaması kapsamında karşılaşabileceğiniz aksaklıklara yardım alma ile uygulamanın geliştirilmesi ve daha da ileriye götürülmesi noktasında görüş, öneri, talep ve değerlendirmelerinizi 444 8 482 numaralı Gümrük Teknik Destek ve Mevzuat hattımızda 7 /24 esaslı çalışan çağrı merkezi personelimizle paylaşabilirsiniz.
 
Sistemde karşılaştığınız aksaklıkları, buna ilişkin ekran görüntüsü ve taleplerinizle birlikle anlaşılır bir şekilde http:// rssticaret.gov.tr’de yer alan e-posta adresine gönderebilirsiniz. Göndereceğiniz iletide vergi numarası ve/veya TC kimlik numarasının olması faydalı olacaktır.